Mosty Záboří - Obrázek reference

Rekonstrukce železničního mostu a lávky u PARAMA na trati Medlešice – Pardubice Rosice

Investor: Správa železnic, Stavební správa Východ
Termín: 2021

O projektu

Železniční most v ev. km 90,901, který byl součástí Modernizace železničního uzlu Pardubice, převádí jednokolejnou železniční trať Pardubice Rosice n. L. – Havlíčkův Brod přes koridorovou trať Praha – Česká Třebová a vlečkovou kolej do areálu PARAMO. Velkou výzvou byla realizace stavby ve stísněných podmínkách, kde je převáděná železniční trať vedena na vysokém násypovém tělese souběžně se silnicí I. třídy I/37 po jedné straně a v těsné blízkosti výrobního areálu Paramo na straně druhé. Proto se zhotovitel rozhodl neprovádět sestavení ocelové konstrukce mostu v místě stavby, ale na vzdálenějším pracovišti a následně provést přesun nové, 240 tunové ocelové konstrukce mostu po kolejích z montážní plochy na předpolí mostu. K tomuto přesunu byly použity manipulační prostředky, které byly vyvinuty speciálně pro tuto operaci. Po přemístění konstrukce na mostní předpolí došlo k příčnému přesunu mostu do osy koleje a následně spuštění na výsuvnou dráhu nad hlavní koridorovou trať ve směru Praha – Česká Třebová.

Mosty Záboří - Obrázek v galerii
Mosty Záboří - Obrázek v galerii
Mosty Záboří - Obrázek v galerii
Mosty Záboří - Obrázek v galerii